Inhoudsopgave

De praktijkervaringen in het MKB

Meer omzet in het MKB en minder administratieve rompslomp, hoe kan dat worden waargemaakt?

Bij Ahmed en zijn hoveniersbedrijf, maar ook bij industriële bedrijven, zakelijke- en financiële dienstverlening, ICT, retail en anderen is de conversie van de huidige administratie naar het nieuwe programma een simpele handeling.

Tijdens de conversie komt vaak naar voren dat in de oude administratie veel gegevens ontbreken of niet actueel zijn. Ook blijkt nogal eens dat er een achterstand is met factuuropmaak en verzending en inning.

Dankzij automatisering van relatie- en klantenbestand krijg je binnen een halve dag een actueel en compleet overzicht van klanten en potentiele nieuwe (herhaal)opdrachten op je scherm.

Met een korte instructie van 2 uur was Ahmed met zijn dochter en de boekhouder in staat de administratie te controleren en naar behoefte in te richten.

Al snel gingen ze nieuwe functies uitproberen. Het programma biedt daarvoor ook een uitgebreide set instructiemateriaal (tekst en video's) waarmee ze moeiteloos aan de slag gingen.

Filteren op klantgroepen, sjablonen voor online aanvragen van informatie, nieuwsbrieven verzenden, documentenbeheer, automatisch factureren etc. Meer omzet in het MKB blijkt voor Ahmed eenvoudig realiseerbaar.

Zijn herhaalopdrachten zijn dankzij de communicatiemogelijkheden die het programma biedt fors gestegen. Meer omzet in het MKB kreeg bij Ahmed ook een praktische uitwerking doordat het programma hem helpt om van incidentele klanten vaste klanten te maken.

Vandaag lopen alle contacten met (potentiële) klanten via de mail. Alle communicatie met klanten, waaronder email, telefoonnotities, acties, facturen wordt geregistreerd bij de klantgegevens.

Via het gratis klantportaal kan de klant zijn gegevens muteren en de offertes en facturen inzien (én betalen) en erover communiceren. Ahmed heeft per klant in één overzicht alle gegevens en contactmomenten.

Met het programma dat we Ahmed leverden is zijn bedrijf in staat tegen lagere kosten een betere dienstverlening vorm te geven.

Meer omzet in het MKB dankzij een automatisering blijkt mogelijk. Zondein Spanje op het strandr dat je ICT in huis hoeft te halen.

Ahmed’s dochter past regelmatig nieuwe functies toe. Functies die helpen de relatie met de klant optimaal te laten verlopen en die meer omzet binnenbrengen.

Het programma is flexibel inzetbaar. Heb je zelf geen tijd en niet zoals Ahmed een dochter die handig is met dit soort werk, dan kun je toch gebruik maken van de voordelen die het programma biedt.

Je kunt dit werk namelijk ook eenvoudig uitbesteden.

Met dit programma houd je zelf toch toegang tot alle informatie. 24 uur per dag en waar je ook bent.

Zelfs op je mobiele telefoon terwijl je in Spanje op het strand ligt.

 

Hoe efficiënt ziet de administratie en het klantencontact in jouw bedrijf eruit?

Hoe staat jouw organisatie ervoor met automatisering van de klantprocessen? Hoeveel tijd en energie en geld besteed je in jouw bedrijf (inclusief de kosten van derden) aan de bedrijfsvoering?

De moeite waard om eens in kaart te brengen. Spreekt meer omzet in het MKB jou aan en reduceer je graag de administratieve rompslomp?

Wij ruimen met plezier tijd in onze agenda voor een nadere kennismaking en toelichting op de mogelijkheden.

Neem voor nadere informatie over meer omzet in het MKB, dankzij de Cloud oplossing voor je bedrijfsvoering, hier even contact op.
-
Heimen de Vries
Slagkracht Management Partner

 

Terug van meer omzet in het MKB en minder administratie naar Slagkracht-Management Gereedschap